خطای هزینه هدررفته ، Sunk Cost
ممکن است تا کنون برایتان پیش آمده باشد که به سینما رفته باشید و با فیلمی افتضاح مواجه شوید. در این مواقع ممکن است مایل باشید از سینما خارج شده و به خانهیتان برگردید، اما…
تجربه مشتری همیشه در سادگی نیست!
اگر با اصطلاح اثر ایکیا آشنا نیستید، پیشنهاد میکنم ابتدا مقالۀ «اثر ایکیا، The IKEA Effect» را در همین سایت مطالعه بفرمایید و سپس به ادامۀ مطلب بپردازید. ما هم منتظر شما میمانیم. اما برای…
اثر ایکیا ، The IKEA Effect
[megapros]اثر ایکهآ یک سوگیری شناختی است که در آن مشتریان ارزش بیشتری برای محصولاتی که در خلق و ساخته شدن آنها نقش داشتند قائل میشوند. این اسم برگرفته از برند تولیدکنندۀ اثاثیه منزل سوئدی است…
انتشار کتاب جدید سانستین با عنوان “تغییرات چگونه اتفاق میافتد” به زودی
آقای کاس آر سانستین (Cass R.Sunstein) در تازهترین توییت خود خبر انتشار کتاب جدید خود را با عنوان "تغییرات چگونه اتفاق می افتد" در آپریل ۲۰۱۹ توییت کرد. در این کتاب دکتر سانستین با کمک اقتصاد…
۶ نوع از تأیید اجتماعی و کاربرد آن
شاید بد نباشد قبل از مطالعه این پست، اگر آشنایی با مقوله تأیید اجتماعی ندارید، ابتدا این مطلب کوتاه را مطالعه بفرمایید. این نکته را باید در نظر داشته باشیم که ما معمولاً بر اساس…
تأیید اجتماعی ، Social Proofs
تأیید اجتماعی ، Social Proofs همۀ ما تا حالا تجربۀ خرید از دیجیکالا، یا حداقل بررسی محصولی که میخواستیم از بازار بخریم را در دیجیکالا داشتیم. آیا فکر میکنید همواره، فقط و فقط مطالب تکنیکال…